Heeft u een brief gekregen die u moeilijk vindt? Laat het de gemeente weten. Dat kan op de volgende manieren:
Maak een foto van de brief. Mail de foto naar dienstverlening@beverwijk.nl
Breng de brief naar het Stadhuis. U kunt de brief inleveren bij de Infobalie
Breng de brief naar het Sociaal Team. U kunt de brief inleveren bij het Huis van de Wijk, Wilgenhoflaan 2c
Let op: maak uw persoonlijke gegevens (zoals namen, nummers en bedragen) zwart.
De gemeente ontvangt de brieven graag uiterlijk maandag 17 november.
Heeft u een brief die u graag wilt delen, maar heeft u daarbij hulp nodig?
Linda Aardenburg van de gemeente helpt u graag. U bereikt haar tijdens kantooruren via 0251 256 256.
Wat gebeurt er met de brieven?
Een communicatieadviseur bekijkt samen met de betreffende vakafdeling hoe de brief eenvoudiger en duidelijker kan. De inzichten worden gebruikt om toekomstige brieven te verbeteren, zodat inwoners meteen weten waar ze aan toe zijn.
Meedenken over begrijpelijke brieven?
Vindt u het leuk om mee te denken over heldere gemeentelijke brieven? Laat het ons weten via dienstverlening@beverwijk.nl.
Geen bezwaar of uitstel
Een moeilijke brief terugsturen geldt niet als officieel bezwaar op een besluit van de gemeente. Ook krijgt u geen uitstel van het besluit en de bezwaartermijn. Wij ontvangen de moeilijke brieven graag om onze dienstverlening te verbeteren.
Het belang van begrijpelijke taal
Goede dienstverlening aan inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties staat bij gemeente Beverwijk hoog in het vaandel. Duidelijke communicatie in begrijpelijke taal is daar een belangrijk onderdeel van. We streven er dan ook naar om al onze brieven op taalniveau B1 te schrijven. Helaas lukt dat nog niet altijd. Daarom horen we graag van inwoners welke teksten zij lastig vinden. Zodat we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren.

11.5 ℃



























