BEVERWIJK - Stichting Beverwijk Centrum ontwikkelde een nieuw merk voor het winkelhart van Beverwijk. Het merk legt de nadruk op een paar sterke kanten van het Beverwijkse karakter: Lekker, Eigenwijs, Verrassend. Het bestuur van de stichting presenteerde de campagne op 27 september aan de gemeenteraad.

Het nieuwe merk voor het winkelhart heeft een stevige basis. Eerst is in kaart gebracht wat kenmerkende eigenschappen zijn van Beverwijk en ‘de’ Beverwijker. Niet zeuren maar poetsen, nuchter, kleurrijk, elkaar ontmoeten, doeners, samen eigenwijs, telkens wordt je verrast, dat is zo ongeveer de grote lijn.

Vervolgens kwam er een actieplan vanuit De Nieuwe Winkel Straat, opgesteld met de ondernemers. Daarmee zijn ongeveer 30 ondernemers in werkgroepen aan de slag gegaan. Hoe zet je DNA om in een merk van een winkelcentrum neer was één van de punten uit het actieplan en is door de ondernemers uitgewerkt in samenspraak met bureau Aan Zee en mede mogelijk gemaakt door een subsidie vanuit de Provincie Noord/Holland.

Het is een lekker eigenwijze positionering van Beverwijk. In de loop van de tijd wordt LEV meer en meer zichtbaar, in de winkels, in etalages, bij evenementen en op straat. Op 29 september kan het publiek er kennis mee maken in de LEV-pagodetent tijdens het evenement Beverwijk Showt. Dan zal ook de nieuwe website worden gelanceerd en geopend door de loco- burgemeester Serge Ferraro om 11.30 uur.

Stap voor stap worden in de toekomst onderdelen van het merk zichtbaar. Zo krijgt Beverwijk na de ingrijpende renovatie van het centrum een nieuw gezicht.